توجیه اقتصادی طرح رویش مرغ محلی
نوشته شده توسط : علی پور

توجیه
اقتصادی طرح رویش مرغ محلی یا بومی ۱
– هدف گذاری و پیش بینی سرمایه مسئله نیاز برای رشد مرغ بومی برای اینکه بتوانید با رویت کرد گشوده پرورش مرغ محلی را مقدمه فرمائید و بدون ایراد به ادامه کار بپردازید و سود نیکی هم نصیب شما شود باید اندازه سرمایه موضوع نیاز را براورد کرده تا سوای ایراد به فعالیت ادامه بدهید . اندازه سرمایه ما یحتاج بستگی به این دارااست که شما با چه چندین آغاز می‌کنید .

۲
– مهیا کردن محل رشد مرغ بومی به چه میزان گوشه و کنار برای پرورش مرغ مستقر نیاز دارید؟ شما می توانید با توجه به تعداد مرغی که می‌خواهید رشد دهید فضای خویش را تعیین فرمایید . مثلا ایوان خانه، یا در گلشن های روستا و . . خلاصه هرجای که بتوان مرغ نگهداشت .

۳
– تهیه و تنظیم وسایل و امکانات مربوط به پرورش (یا ایجاد آنان با وسایل ساده ) یک عدد از امکانات پرورش مرغ مستقر که نیاز دارید ، لانه های تخمگذاری می‌باشد که مرغها بتوانند داخل آن تخمگذاری نمایند .
از معمولی ترین وسایل می توانید برای آشیانه تخمگذاری به کار گیری فرمائید .

ماشین آلات تولید خوراک دام

برای مثال یک عدد از بی آلایش ترین و ارزان ترین آنها ، سبد میوه می‌باشد . به دور تا دور تالار را می توانید سبد بچینید . مرغها تمایل خیلی زیادی دارا هستند که داخل این سبدها تخم بگذارند . داخل آن را مقداری پوشال یا این که کاه بریزید (دقت فرمائید تا پوشال درشت باشد و خاکه نداشته باشد . برای خودداری از گرد و غبار) . برای آنکه مرغها سبدها را (لانه تخمگذاری) وارونه نکنند می توانید آنان را به هم ببندیدتا از چپه شدن آن دوری شود .

یک رویه دیگر این هست که آشیانه های تخمگذاری را با چوب بسازید . یا چه بسا می توانید از برنامه کودک به کارگیری کنید . در هر رخ از کمترین امکانات می توانید برای رویش مرغ مستقر به شایسته ترین شکل استعمال فرمائید .

می توانید از هر چیزی یا این که هر ایده ای که دارید برای دانخوری استعمال فرمائید . بدین ترتیب توانسته اید با کمترین هزینه دانخوری را مهیا کنید .

آبخوری یکی از حتمی ترین وسایل در پرورش مرغ محلی میباشد . یک عدد از قلیل هزینه ترین راههای تولید آبخوری این هست که یک دبه های را برش زده و صورت آبخوری طیور دربیاوریم . برای آغاز پرورش مرغ بومی ناچیز هزینه ترین خط مش می باشد . یا این که هر چیزی که در دسترس دارید .

۴
– ضد عفونی کردن تالار و محل مراقبت مرغها و رعایت اصول بهداشت در حالتی که می خواهید با خاطر سهل وآسان و بدون گرفتاری مرغ بومی تان را رویش بدهید باید در این مرحله وسواس متعددی به خرج دهید .

ضد عفونی تالار ها و محل نگهداری هزینه متعددی ندارد ولی اعتنا متعددی می خواهد .

دست‌کم ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیشین از ورود مرغ یا این که جوجه به محل پرورش می بایست آغاز به ضد عفونی تالار نمایید و محفظه را گند زدایی نمایید و عوامل بیماریزا را به دست‌کم برسانید . محل رویش مرغها هر چقدر پاک خیس باشد تلفات شما کمتر می گردد .

۵
– خرید مرغ یا این که جوجه اولا: سفارش اکید ما این میباشد که تا می توانید مرغ و جوجه را از یک محل تهیه فرمایید . به خاطر اینکه رفت و آمد در مکانهای گوناگون آلودگیهای مختلفی را وارد محل رویش شما می کند .

دوما: این‌که از جای مطمئن خریداری فرمایید و مطمئن شوید اصول بهداشت را رعایت می نماید و واکسیناسیون را انجام داده هست .

سوما: این‌که مرغ ساکن تصحیح نژاد گردیده با ساخت بالاتری بخرید تا فیض بیشتری داشته باشید . هر ۵ درصد در افزایش ساخت ، ۳۰۰ هزار تومان در ماه سود بیشتری برای شما خواهد داشت .

بنابر این پیشنهاد ما بر این می باشد که مرغ و جوجه را از جای معتبری خریداری کنید .

۶
– شروع پرورش مرغ بومی رویش مرغ بومی دربرگیرنده طعام دادن به مرغها ، در دسترس قرار دادن آب کافی ، اعمال مدیریتی و توده آوری تخم مرغ ، واکسیناسیون ، رعایت بهداشت و شغل های روزانه مرغداری میباشد که فراوان ساده و آسوده هست .





:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: